10 تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس (بخش اول)

10 تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس

هرچه زمان پیش می رود، به نظر می رسد که کودکان متفاوت تر شده و کنترل و مدیریت آنها سخت تر می شود. این مسئله برای معلمین آن کودکان بسیار چشمگیرتر است. حال معلمان باید بدانند که چگونه این افراد را در کلاس های درس مدیریت کرده تا نتایج کلاس بهتر شود. در این مقاله ما 10 تکنیک برای این امر به شما معرفی خواهیم کرد.

1. مدیریت کلاس موثر یاد گرفتنی است!

بسیاری از معلمان تازه وارد خیال می کنند که توانایی مدیریت یک کلاس یک امر ذاتی است و برخی می توانند و برخی هرگز نخواهند توانست. ولی ثابت شده است که هر معلمی (اگر بخواهد) می تواند مهارت های لازم برای مدیریت موفق یک کلاس را فرابگیرد.

دانش آموزان به شدت خواهان سنجش معلم خود هستند، ولی در عین حال میخواهند که معلمشان از این سنجش به خوبی بگذرد. معلم باید بتواند با استفاده از این روش ها به خوبی از پس کنترل کردن زبان آموزان برآید.

2. ارتباط مثبت و موثری با کلاس برقرار کنید.

این که دانش آموزان با بدرفتاری معلمشان را تست میکنند نباید دور از انتظار باشد. اگر چنین اتفاقی افتاد، باید آن شخص را از بقیه جدا کنید، نه خودتان را. همراه بودن با کلاس مسئله بسیار مهمی در کنترل کردن آن است. گاه پیش می آید که معلم به طور ناخودآگاه بی نظمی و بدرفتاری عده محدودی را به گردن کل کلاس انداخته و تلاش عده دیگر برای یادگیری و پیش بردن کلاس را نادیده می گیرند.

باید در نظر داشت که این عقیده کلیشه ای که “معلمان در برابر دانش آموزان قرار دارند” نه تنها درست نیست، بلکه سرآغاز بسیاری از مشکلات می باشد. معلمان و دانش آموزان در مقابل یکدیگر قرار ندارند، بلکه باید در کنار همدیگر و یار و یاور یکدیگر باشند.

3. تحسین کردن یک وسیله بسیار قدرتمند است.

در موارد بسیاری مشاهده شده است که تحسین کردن یک دانش آموز نه تنها تصور وی از خودش را تحت تاثیر قرار داده و باعث پیشرفتش شده است، بلکه به کل کلاس نیز انگیزه بخشیده و باعث می شود آن ارزش هایی که معلم بدنبال آنهاست در کلاس ایجاد شود.

اما باید در نظر داشت که تحسین کردن دانش آموزان نیز نکات خاص مربوط به خود را دارد. اولین نکته را می توان به “دقیق و صریح” بودن آن اختصاص داد. به این معنی که اگر می خواهید دانش آموزی را بخاطر دست خطش تحسین کنید نه آنچه نوشته است، مشخص کنید که روی صحبت شما صرفا دست خط اوست.

چنانچه دانش آموزی به طور مثال بخاطر دست خطش تحسین شود، چه در پایین نوشته اش یا شخصا از معلم بشنود و یا در جمع کلاس تشویق شود، او هرگز در نوشته های بعدیش دست خط خوب را فراموش نخواهد کرد.

4. پذیرای نظر دانش آموزان باشید، نه سرکوب کننده آن.

برای گرفتن نظر دانش آموز می توان راه های خیلی ساده را نیز به کار گرفت. مثلا از آنها راجع به تکلیفشان بپرسید که چگونه بوده است. یا در میانه ترم یک پرسشنامه ساده درمورد عملکرد خودتان به آنها بدهید تا بتوانند نظرشان را منعکس کنند.

نظرات زبان آموزان می تواند در پیشرفتتان نقش بسیار موثری داشته باشد. این نظرسنجی میتواند به طور شفاهی یا پرسشنامه کتبی یک یا دوبار در سال انجام شود.

5. محیط یادگیری را امن کنید.

سعی کنید که کلاس خود را دارای فرهنگ رفتاری خاص کنید و اولین اصل این فرهنگ را احترام به یکدیگر قرار دهید. برخی دانشمندان بر این عقیده اند که کلاس یک جهان کوچک است، و شما باید نشان دهید که این جهان که به شما داده شده است را چگونه مدیریت می کنید.

یک محیط یادگیری امن محیطی است که در آن دانش آموزان به یکدیگر گوش داده و سعی در کمک به همدیگر دارند. برای رسیدن به این هدف، میتوان سوال هایی پرسید که در ادامه آن یک مکالمه بین دانش آموزان اتفاق بیافتد.

با آیلتس اصفهان همراه باشید ، تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس ادامه دارد .

 

0 پاسخ به "10 تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس (بخش اول)"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس:

  • آدرس آموزشگاه:
  • اصفهان – شهر ابریشم – بلوار الغدیر- 500 متر بعد از چهارراه گلزار – آموزشگاه زبان بهین دانش
  • شماره های تماس:
  • 031-3744-5003
  • 031-3744-5001
تمامی حقوق برای زبانگرد محفوظ است.
X