10 تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس (بخش دوم)

6. تنوع، عامل جلب توجه دانش آموز است.

هر معلمی برای انجام فعالیت های کلاسی گزینه های مختلف و متعددی دارد که میتواند برای ایجاد تنوع در برنامه هایش آنها را انتخاب کند. به عنوان مثال می توان به بحث های طولانی، بحث های کوتاه، روزنامه نگاری، گروه بندی و غیره اشاره کرد.

تنوع به کلاس انرژی و شور می بخشد. علاوه بر آن، چنانچه در فعالیت های کلاسی تنوع باشد، دانش آموزان بیشتری فرصت درخشیدن خواهند داشت. یک نکته بسیار مهم دیگر این است که آن دسته از معلم هایی که یک موضوع یا یک کتاب را برای چند ترم و یا حتی چند سال تدریس می کنند دلزده و دلسرد نمی شوند و میتوانند همچنان علاقه خود را نسبت به آن درس حفظ کنند.

7. از همه انتظار مشارکت در کارهای کلاسی را داشته باشید.

بر همه ما اثبات شده است که توانایی صحبت کردن یک توانایی فوق العاده مهم در زندگی هر شخصی است و تنها با تمرین کردن امکان بهتر شدن آن وجود دارد. حال، هر معلمی می تواند با اعلام کردن این مسئله که از تک تک آنها انتظار می رود که در گفتگوها شرکت کنند دانش آموزان را ترغیب کند.

دانش آموزان با دریافت نقطه نظرات مثبت درمورد توانایی هایشان اعتماد به نفس بهتری داشته و برای تمرین های بعدی عملکرد بهتری خواهند داشت، به خصوص آنهایی که خجالتی تر هستند.

8. هدف از سنجش،   تضمین آینده است نه زیر سوال بردن گذشته!

معلم ها باید با هدف اصلاح رویکردشان در کلاس و تعدیل کردن انرژی خود در بخش های مختلف و همچنین پاسخ دادن به نیازهای دانش آموزان از آنها امتحان بگیرد. نه آنکه صرفا نمره آنها را ثبت کند و از آن بگذرد.

اساتید باید راه و روش ثبت نمره در دفاترشان را تغییر دهند. با توجه به نرم افزارهای جدیدی که در دسترس هستند، به راحتی می توان نکات بسیار و متنوعی را درمورد هر شخصی ثبت کرد.

9. انتظارات اصلی پدر و مادرها از معلم فرزندشان تنها دو مورد است.

اولین سوالی که پدر و مادرها از معلم فرزندشان باید بپرسند این است که آیا آن معلم حرفه ایست یا نه. و پس از آن باید مطمئن شوند که معلم به پیشرفت فرزندشان اهمیت می دهد.

یکی از ویژگی های ثابت هر معلم حرفه ای نظم آنهاست. حال ممکن است که یک روز شما قرار باشد چیزی را سر کلاس خود ببرید و فراموش کنید. و یا یک بخش از تکالیف یک نفر را ندیده رها کنید. این ها نشانه هایی از کم نقش بودن نظم در برنامه شما می باشد.

پیش از هرگونه صحبت با والدین دانش آموزتان مطمئن شوید که شما آن شاگردتان را به خوبی می شناسید. یا اینکه گاه سعی کنید که خود شما در درجه اول با والدین تماس گرفته یا با نوشتن نامه ای به آنها بگویید که فرزندشان چه عملکردی دارد. این امر باعث میشود که والدین بدانند که شما به فرزندشان اهمیت میدهید و این یک نشانه حرفه ای بودن است.

10. پدر و مادرها را با پتانسیل های فرزندشان آشنا کنید.

ممکن است که والدین یک دانش آموز رفتار نامناسب وی را توجیه کنند. در این صورت چنانچه شما یک نکته مثبت راجع به او به آنها بگویید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها حرف شما را بپذیرند. این یعنی که شما جو صحبتتان را تغییر داده اید.

در واقع، معلم ها این توانایی را دارند که تاثیرات مثبت زیادی بر رشد شخصیتی افراد داشته باشند. از نظر ایستر، دانشمند صاحب نظر در حوزه تدریس، یکی از مهم ترین کارهایی که ما به عنوان معلم می توانیم انجام دهیم این است که ارزش و اعتبار شخصیتی دانش آموزانمان را افزایش دهیم.

جهت ثبتنام در دوره ttc اصفهان کلیک کنید .

0 پاسخ به "10 تکنیک برای مدیریت بهتر کلاس (بخش دوم)"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس:

  • آدرس آموزشگاه:
  • اصفهان – شهر ابریشم – بلوار الغدیر- 500 متر بعد از چهارراه گلزار – آموزشگاه زبان بهین دانش
  • شماره های تماس:
  • 031-3744-5003
  • 031-3744-5001
تمامی حقوق برای زبانگرد محفوظ است.
X